Communiceren is niet zomaar gewoon een beetje praten. Er spelen diverse factoren mee die bepalen of de communicatie succesvol verloopt of op niks uitloopt, of erger nog, tot conflicten leidt. Voorkom communicatieproblemen en leer effectief te communiceren met de communicatiecursus van Agalef!

Factoren die bepalen hoe de communicatie verloopt
Het communiceren met belangrijke partijen, zoals uw leidinggevende, collega’s en klanten gaat niet altijd zoals gehoopt. Wat meespeelt is het karakter en de manier waarop diegene tegen bepaalde thema’s aankijkt. Deze visie kan behoorlijk verschillen met uw visie, wat ervoor kan zorgen dat de communicatie niet loopt zoals u zou willen. Denk bijvoorbeeld aan generatieconflicten, oudgedienden versus nieuwkomers, verschillen in de belangen tussen een koper en verkoper, verschillen in behoeftes tussen een leidinggevende en werknemer. Allemaal factoren die mede bepalen hoe de communicatie verloopt.
Blijf zelf de baas over de situatie
In samenwerkingen bent u altijd afhankelijk van de ander. U heeft niet in uw eentje invloed op bepaalde ontwikkelingen en processen. Daar hebt u elkaar voor nodig en een goede communicatie. Een behandeling stresshantering helpt u inzicht te krijgen in uzelf en de factoren die voor stress zorgen. Door dit te herkennen, kunt u de baas blijven over de situatie en verlaagt u stress. Wij helpen u de stress effectief te reduceren.
Wilt u meer weten over de behandeling stresshantering? Kies voor een leven met minder stress en neem contact met ons op via de telefoon of de mail. Samen kijken we dan of de behandeling geschikt is voor u.